ASSOCIACIÓ D'ALUMNES DE L'IES LEOPOLDO QUEROL

ASSOCIACIÓ D'ALUMNES DE L'IES LEOPOLDO QUEROL
logotip provisional

dijous, 31 de juliol del 2008

LA FUTURA SELECTIVITAT

Per descomptat que l'afegir una prova oral en Anglès (supose que en la resta de llengües estrangeres també) serà polèmic per la dificultat que comporta, personalment no ho veig viable, en aquests moments ja costa tant a professors com alumnes assumir l'actual temari, pràcticament teòric, amb el qual els alumnes sí coneixem l'anglès, però no ens sabem expressar correctament en la majoria dels casos, ni per escrit i en oral menys encara. I l'ambiciosos projecte del ministeri obligaria a canviar la metodologia de l'ensenyament dels idiomes en l'ESO i el Batxillerat; i això per a 2012 és massa prompte i augura un previsible fracàs més en l'educació espanyola, i l'educació no és la cuina d'un xef, amb la futura societat no es pot ‘experimentar’, els resultats de la selectivitat decidiran el que serem el dia de matí, allò al que ens inclina la nostra vocació, en resum la selectivitat fa del pa, hòsties. Cal dir que es necessiten més obstacles com la selectivitat, atès que l'ESO ens 'atonta' a tots els estudiants i en tot just 2 anys ens exigeixen un canvi complet en la manera d'aprendre tot enfocat a aqueixa prova ‘la selectivitat’ i això causa el fracàs escolar, més enllà de les 'elucubracions' i 'disquisicions' dels teòrics de l'ensenyament, perquè les primeres carabasses solen conduir a molts companys a l'abandó i la vagància, aqueixa és la realitat que els polítics deurien canviar amb consens i sensatesa, pensant en nosaltres. Ens diuen des del ministeri que la nova prova de selectivitat ‘mantindrà el nivell exigit fins a ara’ i evitarà ‘gran quantitat’ de reclamacions produïdes pels alumnes insatisfets amb la seua nota per la necessitat d'una nota més alta per a entrar en la carrera desitjada —ens diu el secretari d'educació—; però, tindran els futurs ‘batxillers’ suficient competència lingüística per a assumir la prova oral de llengua estrangera, o per a la nova matèria comuna relacionada amb la carrera, o per a assumir els tests que el ministeri proposa, de matèries triades per les universitats que podran no pertànyer al currículum que durant el batxillerat es desenvoluparà, perquè clar pujar la nota i incentivar l'estudi d'assignatures ‘útils’ per a les universitats és atractiu, però com resoldre aqueixes incògnites. Perquè nosaltres els alumnes puguem integrar-nos en la nova Europa es fa necessari adequar l'educació espanyola a la realitat del segle XXI i l'Europa dels 27 des dels nivells més bàsics del sistema educatiu i millorar la seua competitivitat. Es tracta d'una qüestió clau per al futur. I se'ns donarà la possibilitat de decidir i escollir les assignatures, tota una declaració de bones intencions, però en el fons la base del problema, al meu entendre és la LOGSE, encara que ara siga més descafeïnada. Veurem si ens dóna tantes alegries.